JAK POMAGAM

  KONSULTACJE DLA RODZICÓW 

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci do 3 lat

 

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca z rodzicem/rodzicami), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci

  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania

  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi emocjami (dziecka oraz własnymi)

  • widzą, że dziecko ma trudności z adaptacją do żłobka lub przedszkola

  • widzą, że dziecko ma trudności w kontaktach z rówieśnikami

  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją gdy pojawia się rodzeństwo

  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową

  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna

  • niepokoją się o rozwój dziecka

  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku
od 3 do 6 lat

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca przede wszystkim z rodzicem/rodzicami), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci

  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania

  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi, pojawiającymi się coraz częściej w tym wieku emocjami u dzieci - np. złością, lękiem, smutkiem, pobudzeniem

  • widzą, że dziecko ma trudności z adaptacją do przedszkola lub doświadcza rozmaitych wyzwań wokół przedszkolnej codzienności

  • widzą, że dziecko ma trudności w kontaktach z rówieśnikami

  • chcieliby pomóc dziecku radzić sobie z sytuacją, gdy pojawia się rodzeństwo

  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową

  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna

  • niepokoją się o rozwój dziecka

  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku
od 6 do 12 lat

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca z rodzicem/rodzicami oraz ew. równocześnie indywidualna z dzieckiem), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby wesprzeć swoje dziecko w wyzwaniach codzienności - zarówno tych związanych z funkcjonowaniem w rodzinie, jak i w szkole oraz w relacjach społecznych

  • chcieliby wesprzeć swoje dziecko, które przeżywa silne emocje

  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci, szczególnie u progu dojrzewania

  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania

  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi emocjami u dzieci, np. złością, lękiem, smutkiem, pobudzeniem

  • niepokoją się sytuacją szkolną swojego dziecka (jeśli trudność dziecka jest związana ze szkołą, warto na spotkanie przynieść opinię od nauczycieli, dotyczącą tego, na czym według nich polega przejawiana/doświadczana przez dziecko trudność)

  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową

  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna

  • niepokoją się o rozwój dziecka

  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku
powyżej 12 roku życia

Konsultacje psychologiczne dla tej grupy wiekowej dzieci dotyczą najczęściej trudności w szkole, w grupie rówieśniczej, problemów związanych z dorastaniem oraz procesem stopniowego usamodzielniania się. Im dzieci są starsze, tym częściej zdarza się, że to nastolatek jest osobą, która jako pierwsza zgłasza potrzebę uzyskania wsparcia od specjalisty.

Na pierwszą konsultację zapraszam zazwyczaj samych rodziców bądź rodziców wraz z nastolatkiem (w zależności od danej sytuacji). Formułę spotkań dostosowujemy do konkretnej problematyki - w sytuacjach, gdy główną trudnością jest np. relacja rodzica/rodziców z dzieckiem, spotkania z całą rodziną lub z parą rodzic–dziecko mogą być pomocne.

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci do 3 lat

 

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca z rodzicem/rodzicami), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci
  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania
  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi emocjami (dziecka oraz własnymi)
  • widzą, że dziecko ma trudności z adaptacją do żłobka lub przedszkola
  • widzą, że dziecko ma trudności w kontaktach z rówieśnikami
  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją gdy pojawia się rodzeństwo
  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową
  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna
  • niepokoją się o rozwój dziecka
  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku od 3 do 6 lat

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca przede wszystkim z rodzicem/rodzicami), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci
  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania
  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi, pojawiającymi się coraz częściej w tym wieku emocjami u dzieci - np. złością, lękiem, smutkiem, pobudzeniem
  • widzą, że dziecko ma trudności z adaptacją do przedszkola lub doświadcza rozmaitych wyzwań wokół przedszkolnej codzienności
  • widzą, że dziecko ma trudności w kontaktach z rówieśnikami
  • chcieliby pomóc dziecku radzić sobie z sytuacją, gdy pojawia się rodzeństwo
  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową
  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna
  • niepokoją się o rozwój dziecka
  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku od 6 do 12 lat

Na konsultację zapraszam rodziców bez dziecka. Celem pierwszego spotkania jest poznanie Państwa potrzeb, zebranie dokładnego wywiadu, postawienie wstępnych hipotez i/lub zaplanowanie dalszych oddziaływań. Często pierwsza konsultacja jest wstępem do dłuższego wsparcia psychologicznego (praca z rodzicem/rodzicami oraz ew. równocześnie indywidualna z dzieckiem), który jest rozłożony w czasie oraz dostosowywany do potrzeb i możliwości danej rodziny. 

Zapraszam rodziców, którzy:

  • chcieliby wesprzeć swoje dziecko w wyzwaniach codzienności - zarówno tych związanych z funkcjonowaniem w rodzinie, jak i w szkole oraz w relacjach społecznych
  • chcieliby wesprzeć swoje dziecko, które przeżywa silne emocje
  • chcieliby dowiedzieć się więcej o rozwoju dzieci, szczególnie u progu dojrzewania
  • chcieliby lepiej zrozumieć różne dziecięce zachowania
  • potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z różnymi trudnymi emocjami u dzieci - np. złością, lękiem, smutkiem, pobudzeniem
  • niepokoją się sytuacją szkolną swojego dziecka (jeśli trudność dziecka jest związana ze szkołą, warto na spotkanie przynieść opinię od nauczycieli, dotyczącą tego, na czym według nich polega przejawiana/doświadczana przez dziecko trudność)
  • chcieliby pomóc dziecku lepiej radzić sobie z sytuacją okołorozwodową, stratą bliskiej osoby (np. drugiego rodzica) lub inną trudną sytuacją życiową
  • czują, że rola rodzica jest dla nich emocjonalnie trudna
  • niepokoją się o rozwój dziecka
  • wszelkie inne, budzące Państwa niepokój, niepewność oraz odczuwaną potrzebę wsparcia

Konsultacje psychologiczne dla rodziców dzieci w wieku powyżej 12 roku życia

Konsultacje psychologiczne dla tej grupy wiekowej dzieci dotyczą najczęściej trudności w szkole, w grupie rówieśniczej, problemów związanych z dorastaniem oraz procesem stopniowego usamodzielniania się. Im dzieci są starsze, tym częściej zdarza się, że to nastolatek jest osobą, która jako pierwsza zgłasza potrzebę uzyskania wsparcia od specjalisty.

Na pierwszą konsultację zapraszam zazwyczaj samych rodziców bądź rodziców wraz z nastolatkiem (w zależności od danej sytuacji). Formułę spotkań dostosowujemy do konkretnej problematyki - w sytuacjach, gdy główną trudnością jest np. relacja rodzica/rodziców z dzieckiem, spotkania z całą rodziną lub z parą rodzic–dziecko mogą być pomocne.

  PROCESY TERAPEUTYCZNE WSPIERAJĄCO-ROZWOJOWE (dzieci i młodzież)

Proces skondensowanego, regularnego wsparcia, składający się z cotygodniowych, indywidualnych spotkań psychologa z dzieckiem/nastolatkiem. Rozpoczęcie procesu poprzedzone jest zawsze co najmniej jedną konsultacją (najczęściej od jednej do trzech konsultacji) rodzica lub rodzica oraz nastolatka z psychologiem. Spotkania konsultacyjne poprzedzające proces służą jak najdokładniejszemu zdefiniowaniu problemu oraz dobraniu jak najbardziej optymalnej formy wsparcia. Jeżeli obie strony wyrażą chęć i gotowość do rozpoczęcia współpracy, wówczas zawierany jest kontrakt, który określa m.in. cele, kształt procesu, częstotliwość spotkań, sposób płatności, zasady odwoływania spotkań oraz kończenia procesu.

  PROCESY WSPIERAJĄCO-PSYCHOEDUKACYJNE DLA RODZICÓW

Proces skondensowanego, krótkoterminowego wsparcia, składający się z regularnych, cotygodniowych, indywidualnych spotkań psychologa z rodzicem/rodzicami (najczęściej od kilku do maksymalnie 10 spotkań). Jest to bardzo dobra oraz skuteczna forma współpracy w sytuacjach występowania poważniejszych, bardziej złożonych trudności, a także w sytuacjach gdy współpraca odbywa się tylko z rodzicem/rodzicami (ze względu na np. zbyt niski wiek dziecka lub też charakter problemu, dla którego najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest praca przede wszystkim z rodzicem/rodzicami). Rozpoczęcie procesu poprzedzone jest zawsze co najmniej jedną konsultacją rodzica/rodziców z psychologiem (najczęściej od jednej do trzech konsultacji). Spotkania konsultacyjne służą jak najdokładniejszemu zdefiniowaniu problemu oraz dobraniu jak najbardziej optymalnej formy wsparcia. Jeżeli obie strony wyrażą chęć i gotowość do rozpoczęcia współpracy, wówczas zawierany jest kontrakt, który określa m.in. cele, kształt procesu, częstotliwość spotkań, sposób płatności, zasady odwoływania spotkań oraz kończenia procesu.

  PROCESY PREDIAGNOSTYCZNE (dzieci i młodzież)

Proces mający na celu próbę wstępnego ustalenia podłoża przejawianych przez dziecko trudności. Składa się kolejno z: konsultacji z rodzicem/rodzicami, obserwacji dziecka w przedszkolu/szkole oraz przekazaniu przez psychologa spostrzeżeń i najbliższych zaleceń. Obserwacja dziecka w przedszkolu/szkole odbywa się na bazie wspólnych ustaleń rodziców i psychologa. Celem obserwacji jest próba rozpoznania przyczyn oraz przejawów opisywanych przez rodziców i/lub nauczycieli trudności przejawianych bądź doświadczanych przez dziecko oraz podjęcie decyzji dotyczących ewentualnych dalszych optymalnych oddziaływań diagnostyczno-terapeutyczno-wspierających. Taka obserwacja możliwa jest wyłącznie po uprzednim spotkaniu konsultacyjnym rodzica/rodziców z psychologiem. Po stronie psychologa jest wówczas wyznaczenie terminu obserwacji oraz poinformowanie o nim rodziców, natomiast po stronie rodziców jest uzyskanie zgody placówki, nauczycieli oraz przekazanie tej informacji psychologowi. Po obserwacji rodzice zapraszani są przez psychologa na kolejną konsultację w celu podsumowania, przekazania pisemnego opisu spostrzeżeń i zaleceń oraz podjęcia decyzji dotyczącej ewentualnego dalszego działania.

Copyright © 2024 Joanna Wiśniewska Gabinet Psychologiczny

Standardy Ochrony Małoletnich

Zasady współpracy

Polityka Prywatności

RODO